Město očima nezávislého člověka

Fakta o podivnostech kandidátky

30.08.2016 14:41

Dovolil jsem si pár dní dovolené. A děly se věci. Dvacátého třetího srpna jsem si stáhl ze serveru Volby.cz kandidátku do senátu našeho volebního okrsku Mělník, bylo to číslo 28 a s údivem zjistil, že se mezi kandidáty nachází i starosta Vlastimil Picek. Bylo to pro mne překvapení, protože mi již dříve sdělil, že kandidovat nebude. A napsal jsem článek.

Poté jsem odjel. Následoval nejprve telefonát starosty Picka, kterému jsem napsal sms, že jsem pryč, poté se totéž opakovalo s místostarostou Vojtou. Pro ilustraci uvádím doslovný text oněch sms. Starosta Picek mi napsal toto: „Dobrý den, pane Kapal, moc mne mrzí, že si informace, které prezentujete, neověříte. Víte, že mne můžete kdykoliv volat. Prosím o zveřejnění reálného a pravdivého stavu.“ Má odpověď zněla takto: „Pane Picku, na oficiálních stránkách Vlby.cz je vaše jméno uvedeno mezi kandidáty na senátora nominovaného hnutím Podpora občanů. Jsou to oficiální stránky. Mám to stažené. Proč tedy ověřování? Jak budu moci, oficiální stránky zveřejním. Pokud je to nepravda, stížnost nepadá na mne, ale na oficiální stránky MV.“ Následovala další sms starosty Picka, opět uvádím doslova, ostatně vše mám schované: „Oficiální stránky MV moje jméno samozřejmě neuvádějí. Znovu vás žádám o opravu vašeho článku.“

Ač na dovolené, nelenil jsem a opět jsem si stránky Volby.cz stáhl. Bylo to dne 25. 8. a ejhle, najednou se na stránkách Volby.cz již jméno starosty Picka neuvádělo, zato se tam uvádělo jméno kandidáta na senátora Svatopluka Černého, které tam při prvním stažení, vůbec nebylo. Tudíž podivnosti se jmény kandidátů v tomto volebním okrsku pokračovaly, ale nikoliv mou vinou. Okamžitě jsem starostovi Pickovi psal další sms. A opět ji přepisuji doslova, ostatně jak jsem již uvedl, vše mám schované a pečlivě uložené. Napsal jsem: „S kandidáty do senátu ve volebním okrsku č. 28 Mělník je to podivné. Nejprve jste byl na Volby.cz jako kandidát uveden, stejně jako ve dvou dalších materiálech. Vše mám ofoceno a zdokladováno. Nyní tam už vaše jméno není. Vše uvedu v dalším článku po návratu na pravou míru včetně ofocených materiálů. Prosím o vaše vyjádření mailem, které též zveřejním. A další podivnost. V listině nebyl uveden Černý a nyní je, opět na oficiálních stránkách. Navíc mu byla vykradena oficiální zásilka. Je to celé podivné. Kapal“

K oné vykradené zásilce mi sdělil kandidát na senátora za DSSS Svatopluk Černý následující. „Dostal jsem dopis od pošty, že si mám vyzvednout doporučený dopis. Má zmocněnkyně proto šla na poštu, byla mnou vyzvednutím dopisu u okrskové volební komise v Mělníku pověřena. Při přebírání zjistila, že obálka je podezřele lehká a navíc byla část přelepu odtržená. Bylo evidentní, že byla prázdná.  Proto obálku odmítla převzít a já budu podávat trestní oznámení na neznámého pachatele, protože dotazem u volebního okrsku jsem zjistil, že dokumenty byly do obálky řádně vloženy.“ Tolik kandidát do senátu Svatopluk Černý. Ten při mém prvním stažení Volby.cz na seznamu vůbec nefiguroval, i když jsem již dříve byl informován, že kandidovat na senátora hodlá. Domníval jsem se však, že zřejmě do stanoveného termínu přihlášku nepodal. Pravdou byl opak. Je velice, ale opravdu velice podivné, jak bylo s touto oficiální stránkou nakládáno, přinejmenším v našem volebním okrsku č. 28. Mělník. Nejprve byl mezi kandidáty starosta Picek uveden, poté zmizel, nejdříve tam nebyl Černý, poté se objevil. Přitom byl nejzazší termín podávání přihlášek na kandidaturu do senátu stanoven na datum 2. 8. 2016 do 16. hodin. Ověřil jsem si to a opět mám vše uloženo. Jak je tedy možné, že ještě 23. 8. 2016 byla na oficiálních stránkách uvedena špatná jména?  Jak se tam ocitl starosta Picek, když tvrdil, že do senátu skutečně nekandidoval?  Jak je možné, že tam onoho data mého prvního stažení stránek nebyl naopak uveden kandidát, který skutečně kandidátku poslal? Je to mnoho podivností, a to jsem další volební okrsky senátních voleb nezkoumal. Starosta Vlastimil Picek mi žádné své vyjádření, jak jsem jej uctivě žádal, na mail neposlal. Faktem je, že při neznalosti pochybení stránek Volby.cz mohl dospět k tomu, že jsem uvedl nepravdivá fakta. Pokud bych měl ověřovat telefonem všechna jména uvedená na oficiálních stránkách s tím, zdali jsou odpovídající skutečnosti, asi bych nemohl dělat nic jiného.

Ale to nebylo všechno. Volal mi i na dovolenou rozčílený místostarosta Vojta. I jemu jsem sdělil, že jsem mimo a vypnul jsem telefon, abych nemusel platit pravděpodobně dlouhý hovor. A dostal jsem tuto sms: „To je hezké, že jste pryč, ale zveřejňujete nepravdivé informace (slušně řečeno). Nevím, kdo vám je podsunul, ale požaduji jako představitel politického hnutí Podpora občanů jejich opravu a omluvu. Pan Picek NEKANDIDUJE do SENÁTU za žádné politické uskupení. Z mého pohledu je to žvást, který poškozuje nejen pana Picka, ale i naše hnutí. BERTE VÁŽNĚ TOTO OFICIÁLNÍ STANOVISKO. Pro úplnost, pana Picka jsme vyslali do krajských voleb jako kandidáta do krajského zastupitelstva za naše hnutí na kandidátce STAN. Přičemž je zařazen na 30 místě. Jiří Vojta.“

Přiznám se bez mučení, že tato sms mne nadzvedla. Uvedl jsem pouze to, co bylo uvedeno na oficiálních stránkách včetně hnutí, které tam bylo uvedeno. Ostatně nebylo to poprvé, co mne podobným způsobem pan Vojta varoval a v podstatě zastrašoval, ale nebral jsem tyto nesmysly na vědomí. Vůbec jsem nechápal, proč pan Vojta takto reagoval a proč na mne v sms křičel, neboť každý ví, že velká písmena v sms nebo na netu znamenají křik. Odpověděl jsem skutečně dotčeně: „Píšete nesmysly, navíc velice hloupé. Podívejte se na Volby.cz Oficiální stránky. Je tam uvedeno, kdo koho nominoval do voleb v senátu. Na vaše invektivy nejsem zvědavý a už mne začínají vadit.“ Následovalo toto: „Už se těším na vaše zveřejnění v novinách, zvláště pak, jak budete obhajovat mé hloupé nesmysly. Jsem připraven vám ve zveřejňování celé naší komunikace pomoci. Nebo že byste šel do sebe a omluvil se nejen na vašem portálu Pickovi a hnutí Podpora občanů, ale i mně za  zcela nepřiměřenu reakci. Bude mi to stačit smskou.“ Uvedl jsem, že zveřejním komunikaci v původním a nezkresleném znění, což jsem učinil, pouze však s jedinou výjimkou, opravil jsem všechny gramatické chyby, kterými se sms pana Vojty jen hemžily, a to neberu v potaz evidentní překlepy. K této zprávě, na kterou jsem již neodpověděl, jen vysvětlení. Nevím, proč bych měl obhajovat nesmysly páně Vojty, jak psal.  Nevím, proč bych se měl omlouvat zrovna jemu, pokud by znal tiskový zákon, tak bych musel jeho jméno uvést, a to se nikdy nestalo. Že je představitelem politického hnutí Podpora občanů jsem nevěděl, ani mne to nezajímalo, protože to bylo a je naprosto nepodstatné. Pokud, uvádí se v tiskovém zákoně, není kdokoliv explicitně v materiálu jmenován, nemá právo ani na reakci, ale ani na případnou omluvu. A pana Vojtu jsem nikde nejmenoval, takže naprosto nechápu jeho reakci.

Následovala celá řada sms od pana Vojty. Nemá smysl je všechny zveřejňovat, vždyť všichni známe jeho způsob jednání.  Abych vše, co jsem v tomto článku potvrdil, pod článkem zveřejním uložené stránky Volby.cz, ze kterých jsem informaci čerpal, stejně jako dva další materiály, které se na základech těchto stránek též o kandidatuře Vlastimila Picka na senátora, zmiňovaly. Nemohl jsem tušit, a domnívám se, že žádný člověk, který si onoho 23. či 24. 8. Volby.cz otevřel, že uvedené jméno neplatí. Jak se na stránky dostalo, to netuším, stejně tak netuším, jak je možné, že v uvedená data na oficiálních stránkách chybělo jméno skutečného kandidáta.

Byť jsem se uctivě žádaného vyjádření starosty Picka nedočkal, jsem velice rád, že dostál svému sdělení, že nehodlá vedle starostování usilovat o další politické funkce. Již v prvním článku jsem uvedl, že jsem si ho za toto stanovisko vážil, a proto jsem byl uvedením jeho jména na kandidátce do senátu doslova šokován. Jsem rád, že to nebyla pravda, a proto se starostovi Pickovi omlouvám, i když fakticky nemám za co. Pod článkem uvidíte, že skutečně bylo jeho jméno na seznamu kandidátů uvedeno. Dále se domnívám, že by tato všechna uvedená pochybení měla být prošetřena, protože přece není možné, aby se na oficiálních stránkách podobné závažné chyby vůbec objevovaly.

A ještě douška, v průběhu psaní tohoto článku, mně volal kandidát do senátu Svatopluk Černý (DSSS) a oznámil mi, že se opět, zhruba po týdnu, opakovala situace s porušením úředního dopisu s modrým pruhem. Opět byl dopis roztržený, tentokrát v něm ale doklady o tom, že pan Černý je oficiálním kandidátem na senátora, zůstaly. Pachatel tohoto opětovného porušení listovního zákona zřejmě zjistil, že doklady jsou totožné, jako ty první odcizené, a tak je tam ponechal, nicméně úřední dopis byl opět roztržený. A jako v prvním případě, bylo podáno trestní oznámení. Jak říkám shora, s těmito senátními volbami, alespoň v okrsku číslo 28 Mělník, je cosi podivného.

Vladimír Kapal

Následují ofocené materiály

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.