Město očima nezávislého člověka

Mám na úsekové měření jiný názor, nežli radnice

10.09.2016 12:03

V reakci na můj článek o instalování tak zvaných úsekových radarů na dvě příjezdové komunikace do města, a to v ulici Boleslavská ve Staré Boleslavi a v ulici Královická v Brandýse, mi poslal místostarosta Homolka e-mail, ve kterém instalaci nelaciných úsekových měřících zařízení obhajuje. Zároveň jsem obdržel i e-mail čtenáře Brandýských novin Petra Šilara. Pro ilustraci oba dva e-maily zveřejňuji.

Domnívám se, že namísto velice drahých měřících zařízení, dle zápisu z jednání rady města se počítá s investicí 2 miliony korun, by se měla Městská policie více zaměřit na problémové komunikace a měřit zde rychlost ručním radarem, který má dispozici. Mimochodem, ani ten nepatřil k nejlacinějším. Pokud by na těchto komunikacích prováděla MP měření často, řidiči by se o tom velice rychle dozvěděli a věřte mi, že by se poté jezdilo předpisově. Jako příklad uvádím obec Podolánka. Tam měří rychlost Obecní policie velice často a nepravidelně, takže řidiči nevědí, kdy tam strážníci jsou a měří. A věřte mi, nyní se tam jezdí velice předpisově. Jezdím tudy velmi často a nezažil jsem po velmi dlouhou dobu jediného českého řidiče, který by jel rychleji. Jedinou výjimkou byl řidič s polskou SPZ. Měl štěstí, strážníci tam zrovinka nebyli.

Další má osobní zkušenost. Na Průmyslové ulici před přechodem, kde postávala jediná starší paní, zastavilo přede mnou jedoucí vozidlo. Zastavil jsem též, ale za mnou jedoucí kamion se nevěnoval řízení, telefonoval, a sešrotoval mne zezadu. Mé vozidlo pak rozbilo vozidlo přede mnou. Nejvíce jsem to odnesl já. Dáme proto i na Průmyslovou nový měřič rychlosti?

Několikrát do roka se v zápisech z jednání rady města dočítám, že se odepisují nevymahatelné pokuty. Částky zase nejsou tak malé, prostě je město ani vymáhací firmy nedokáží vybrat. Kolik řidičů přestupců se úhradě pokuty z měřícího úsekového zařízení podobným způsobem vyhne? To nikdo z nás nemůže tušit. Na druhou stranu, kdyby v ulicích, kde se jezdí stodvacetikilometrovou rychlostí, jak uvádí místostarosta Homolka, často prováděla MP měření ručním radarem a okamžitě řidiče na místě pokutovala, bezpečnosti na komunikacích, ale i vybírání pokut by bylo mnohem snadnější a především lacinější. Vynaložené finanční prostředky by mohly být využity lepším a účelnějším způsobem, třeba na rekonstrukci ulic či chodníků, neboť práci za tato zařízení by prováděla MP, která je koneckonců za to placena z našich daní.

Jsem přesvědčen, a psychologové by mi to jistě potvrdili, že okamžitý postih za přestupek má daleko větší účinnost, nežli pokuty posílané poštou a ještě k tomu bůhví kdy. Z příkladu Podolánky jasně vyplývá, že bezpečnost na silnicích lze zajistit s téměř stoprocentní účinností a bez vynakládaných milionů. Jenomže to by měla MP více práce, že?

Vladimír Kapal

Zdravím,
dovolím si oponovat osobní zkušeností ze Staré Boleslavi, kdy v úseku od benzínku po Okružní jsem byl jen za letní měsíce přímým svědkem 5 dopravních nehod, kdy každá z nich zaváněla "velkým" průšvihem a ani k jedné z nich nebyl "výjezd". Poslední třeba tuto sobotu na přechodu u Hvězdy - chodec naznačil vstup na přechod, první automobil zastavil a druhý jej, očividně díky nepřiměřené rychlosti a nepozornosti "poslal" pět metrů za přechod - klika, že chodci se poctivě rozhlíželi. Nakonec jen plech a chladič "rychlíka", protože vůz před ním měl tažnou kouli. Policii nikdo nevolal.

Jinak se, pro zpřesnění, pokusím přeposlat kontrolní měření na všech hlavních vjezdech do města (má jej k dispozici pan Vojta) a věřím, že počet přestupků a množství rychlostí 120 km/hod. Vás ochromí, jako mne.

Jinak, co do počtu anoncovaných radarů na vjezdech do města či třeba na přehledných dálnicích, doporučuji srovnat třeba Skandinávii, Nizozemí, Švýcarsko či Rakousko. Ostatně i letní dovolená v Chorvatsku není pro srovnání k zahození (:

A proč to všichni dělají - zřejmě kvůli pokutám ?


S pozdravem

Hynek Homolka


P.S. Kolikrát jste stál na zpomalovacím semaforu na vjezdu do města kvůli rychle jedoucímu autu před Vámi?

Hynek Homolka

9. 9. 2016 v 16:43, Petr Šilar <P.Silar@seznam.cz>:

> Dobrý den pane Kapale (a pánové Homolko a Jirovský,)
>
> dočetl jsem se, že město definitivně bude pořizovat dva automatické radary pro instalaci Na Královické a Boleslavské. Vzledem k tomu, že na webu existuje policejně - dopravní aplikace pro statistiku nehod, tyto dvě oblasti jsem si "vyjel" tři roky zpátky včetně mapy a statistik. Vyšlo mi z toho, že na Královické ani Boleslavské z hlediska bezpečnosti nemá opodstatnění. Jak je zřejmé z přiložených tabulek, tak na Královické došlo za tři roky asi k  nehodám, kde příčinou bylo nedání přednosti a nesprávné předjíždění; v ulici Boleslavská je tomu obdobně.
>
> Vzhledem k tomu, že zařízení bude z hlediska bezpečnosti prakticky k ničemu, bude potřeba pořizovací náklady nějak zdůvodnit nebo minimalizovat, bude tedy třeba rozesílat co nejvíce pokut. Vzhledem ke zkušenosti z Prahy (průměrná výše pokuty z měřícího radaru je kolem 800 Kč), bude třeba postihnout aspoň 2500 - 3000 řidičů, než se investice vrátí.
>
> Kdyby město nechtělo vybírat peníze, ale řešit bezpečnost dopravy, využije dopravní aplikace, vytipuje nebezpečná místa a investuje tam do bezpečnost, nebo se domluví s dopravní policií a na rizikových místech bude opakovat "živé" kontroly. Výsledek by se dostavil rychle, prakticky ihned.
>
> V příloze jsou ty aktuální statistiky.; ta aplikace je zde: https://maps.jdvm.cz/cdv2/apps/nehodynalokalite/Search.aspx
>
> S pozdravem
>
> Petr Šilar, Brandýs nad Labem
>
> PS: rychlostní dispelj s radaem  na Vrábí směrem od Prahy měří auta ještě před značkou "začátek obce", a dále v úseku před vodojemem (směr do Prahy)  jsou zcela nepatřičné značky "30 km" v místech, kde je z vedlejších ulic zcela dostatečný rozhled. Při zpomalení na 30 km a následní akceleraci se jen zvyšují emise a spotřeba.
>
>
>
> <Nehody Boleslavská.pdf>
> <Nehody Královická.pdf>

Od

 

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.