Město očima nezávislého člověka

Rozpočet neprošel, vodné a stočné zůstalo nezměněno

03.04.2011 10:57

„Ještě nikdy za tu dobu, co jsem na radnici, nebylo se schvalováním rozpočtu a podobných záležitostí tolik práce, jako je tomu nyní,“ řekl mi v přestávce jednání zastupitelů ve středu 30. března zástupce starosty Milan Vávra. Ani netušil, jak mě svými slovy potěšil. Konečně se složení zastupitelstva změnilo z pouhých zvedačů paží ke všemu, co načalstvo předložilo, k lidem, kteří používají mozek a nebojí se svůj názor prosazovat. Navrhl jsem, aby se pro občany města vodné a stočné letos nezvedalo. Obdržel jsem pouhých devět hlasů, což nestačilo, pár se jich zdrželo hlasování, ODS byla proti. Pak právě Vávra navrhl zvýšení ceny vodného a stočného podle varianty jedna, což byl nárůst poměrně mírný, ale byl. Také neprošel a ODS pak navrhovala další dvě varianty, stále dražší a dražší. Neprošly, díky bohu! A tak jsem vlastně tím, že jsem podal návrh jako první, vyhrál a zachoval lidem už tak vysokou cenu za vodu a kanalizaci na stejné úrovni jako vloni. Důvodů, které mě k mému návrhu usnesení vedly, bylo více. Tím prvním důvodem byl fakt, že lidé stále více šetří drahou vodou, a proto se cena neustále zvyšuje, aby zisk firmy Stavokomplet zůstal zachován. Dalším důvodem byl fakt, že pokud by prošlo zdražení vody a kanalizace, město by do rozpočtu získalo o 1,6 milionu více za zvednutí pronájmu vodovodní a kanalizační sítě. Domnívám se totiž, a to po celá léta, že radnice by měla občanům sloužit, nikoliv z nich dělat jenom dojné krávy navíc, když bez váhání souhlasí s novým softwarem na radnici za téměř jedenáct milionů korun. V pondělí se zastupitelé sejdou znovu, aby opět projednali pozměněný návrh rozpočtu, uvidíme s čím náčelníci přijdou, protože ten starý bych v žádném případě nepodpořil. Stejně tak předpokládám, že koaliční zastupitelé opět navrhnou zvýšit cenu vodného a stočného. Pokud jim návrh projde, bude to znamenat jediné, ti zastupitelé, kteří pro zvýšení původně nebyli a nyní by ho odhlasovali, nemají při svém rozhodování pevné zásady a chovali by se jako prodejné děvky a vůbec by jim nešlo o lidi ve městě, kteří je volili.  

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.