Město očima nezávislého člověka

Tihle zastupitelé zdražili vodu

12.04.2011 11:39

Ekonomická krize ve světě a samozřejmě i u nás zdaleka neskončila, firmy propouštějí stále více lidí a mnoho z nich, aby vůbec přežilo, si snižuje zisky. U firem žijících ze státních peněz, potažmo z městských, to je ale naprosto jinak. Aby si nemusely snižovat zisky, jednoduše a prostě produkt zdražují. Ať už se jedná o elektřinu, plyn a u vody a kanalizace to platí stejně. Když jsem navrhl na prvním zasedání zastupitelstva v březnu, aby vodné a stočné zůstalo na úrovni loňského roku a tudíž se pro občany nezdražovalo, pro můj návrh zvedlo ruku devět zastupitelů. To nestačilo, bylo by jich potřeba jedenáct. Neprošly ani další tři návrhy koalice, a tak voda zůstala nezdražena. Jenomže schůze se kvůli rozpočtu přerušila a pokračovalo se následující pondělí. A jak jsem očekával, koalice opět navrhla vodné a stočné zdražit. Já jsem dal protinávrh, aby zůstalo stejné a strhla se ostrá debata. Pak starosta Přenosil schůzi přerušil a šlo se vyjednávat. A najednou stal se zázrak. Zatímco ještě předešlou středu oznámil starosta Přenosil, že neodsouhlasením zvýšení vodného a stočného jsem připravil městský rozpočet o 1,6 milionu korun, nyní už to bylo najednou milionů pět. Nějak se nám ty peníze okotily, že? Výsledkem bylo, že pro můj návrh, aby se lidé neodírali a ponechala se cena vodného a stočného nezměněna, vždyť už je až dost vysoká, jsem hlasoval sám. Jediný! Zástupci TOP 09 Moravcová, Písačka a Nekvasil se hlasování zdrželi. Na zasedání nebyl přítomen Stanislav Huml a Nina Nováková. Ostatní hlasovali pro zvýšení. Co mne nejvíce zarazilo, že pro větší odírání svých spoluobčanů a voličů hlasovali i zastupitelé za ČSSD a KSČM. Inu, jiné jsou politické deklarace a jiné pak skutky. Pro zvýšení vody byli tito zastupitelé: Ondřej Přenosil, Eva Štíbrová, Ivana Osuská, Martin Vokurka, Milan Vávra, Miroslav Emr, Ivana Čierná-Peterová, Tomáš Benda, Daniel Procházka, Josef Dašek, Bohumil Javůrek, Zdeňka Hajleková, Ida Elsnerová, Pavel Bíma a Petr Kváča.

Toto zdražení nebylo ničím jiným, než vylepšováním městského rozpočtu na úkor lidí. A jsme u firmy Stavokomplet, která má vodovod a kanalizaci v pronájmu. Ve smlouvě s městem má klauzuli, že z vybraných peněz od lidí si nechává jedenáct procent jako zisk, ať se vybere kolik chce, ostatní peníze jdou do města. Je krize, vše se neskutečně zdražuje a jak jsem už zmínil, mnoho firem má nižší zisky. Co brání městu, aby nesepsalo dodatek smlouvy a v době krize se firmě snížil podíl na zisku a lidem se nemuselo zdražovat a město nepřicházelo o peníze? Vždyť veškeré další práce, které Stavokomplet provádí, má městem normálně placené. Navíc, firma má smlouvu s městem již jedenáct let. Tenkrát nemusela projít žádným výběrovým řízením a zisk má smluvně zajištěn, platí ji ho všichni lidé z města včetně kojenců, tak proč by si nemohla o něco zisk snížit do doby, než se ekonomika rozeběhne a lidé budou mít víc peněz? Odpověď nám dali ti zastupitelé, kteří nám opět vodu zdražili! Protože tím by si snižovalo příjem i město.

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.