Město očima nezávislého člověka

Instalace nových radarů se prodlužuje

15.08.2016 10:29

Na jednání rady města dne 4. 8. 2016 se projednávalo dopracování nového návrhu zadávací dokumentace pro dodávku zařízení pro měření rychlosti silničních vozidel a dokumentace přestupků.

Rada města na jednání dne 30. 6. 2016 přerušila projednání tohoto bodu, který radě města předložil místostarosta Vojta a vedoucí oddělení krizového řízení Gürtler. Tehdy zároveň uložila vedoucímu OBKŘ a tajemníkovi MěÚ Dünebierovi předložit dopracovanou a konečnou verzi zadávací dokumentace do data 31. 7. 2016. Na jednání rady města dne 4. 8. Bylo konstatováno, že došlo ke stanovení nereálného termínu vzhledem k období dovolených, přičemž při pracovních setkáních skupiny určené k vyhotovení konečné verze zadávací dokumentace, která pracovala ve složení: Dünebier, Janáčková, Janák, Vodenka a Gürtler, vyplynula potřeba stanovení jasného záměru rady města. Jednalo se o druhu provozování uvedených radarů, tedy zda by měly být ve vlastnictví města, nebo v pronájmu či jako poskytovaná služba jinou organizací.

Na jednání rady města dne 21. 7. 2016 pak došlo k jasné definici záměru rady města, a to, že město radary nakoupí, vypracuje splátkový kalendář na 24 splátek včetně zajištění servisu. Po tomto jednání rady města se komise sešla opět dne 27. 7. 2016 a vytvořila kostru zadávací dokumentace a zároveň bylo stanoveno, že právnička města Janáčková zahrne do textu připomínky členů komise a konečnou verzi zadávací dokumentace vytvoří.

Na následném jednání u starosty města Picka, které se konalo 28. 7. 2016, vyplynuly další skutečnosti hovořící ve prospěch pořízení radarů jako služby, tedy už nikoliv, aby je město kupovalo. S ohledem na tyto skutečnosti se ukázalo, že termín úkolu do uvedeného data nelze realizovat, a proto rada města souhlasila s prodloužením úkolu do data 1. 9. 2016.

Tímto prodloužením termínu plnění se nic nemění na skutečnosti, že řidiči ve městě budou hlídání dalšími stacionárními radary. Pro připomenutí, městská policie vlastní přenosný radar, který při nákupu nepatřil k nejlacinějším, stejně tak jako další radar, předpokládám, že se bude jednat o radarový systém průběžného délkového měření, kdy se bude měřit čas průjezdu na delším úseku silnice či ulice, a pokud někde na tomto úseku řidič překročí rychlost, byť jen o několik málo kilometrů, úsekový radar jeho jízdu vyhodnotí jako přestupek. Dle všeobecné praxe měst, kde již takovéto radary mají naistalovány, se jedná i o úseky, kde o několik kilometrů překročená rychlost naprosto nikoho neohrožuje, dokonce se jedná mnohdy o místa, kde nikdo nechodí a jde pouze o příjem do městské kasy. Pro prevenci bezpečnosti silničního provozu přitom umístění podobných zařízení příliš nepřispívá. Je to známý fakt, že si řidiči velmi brzo zjistí, kde se podobné zařízení nachází, v místě měření zpomalí, aby po jeho projetí opět zrychlili.

Pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu bylo kdysi nejúčinnější umisťování tabulí při měření rychlosti městské či obecní policie. V těchto případech řidiči vždy dodržovali předepsanou rychlost a bezpečnost v obcích se zvýšila. Jenomže strážníci příliš pokut nevybrali. Bohužel, po návrhu poslance Stanislava Humla (ČSSD), zákonodárci rozhodli, že tyto upozorňující tabule z našich silnic zmizí a radarové měření se opět změnilo na lov na řidiče.

Vladimír Kapal

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.