Město očima nezávislého člověka

Na cyklostezku je dotace 4,5 milionu, ale i město se prohne

11.12.2013 12:25

Státní fond dopravní infrastruktury poskytl městu dotaci ve výši 4.681.000 Kč na výstavbu cyklostezky na Ostrůvku. Povinná finanční účast města činí 3.341.241,92 Kč.

Za osm milionů korun se postaví, a již se staví, zpevněná stezka pro chodce a cyklisty, která propojí stávající části již postavené Polabské stezky, vedoucí z Lázní Toušeň do Kostelce nad Labem. Celkový rozsah prací, které by dle dodatku ke smlouvě měly být hotové ke dni 20. 12. 2013, je specifikován v projektové dokumentaci pro provedení stavby, kde je navržena asfaltová stezka o délce 651 m a můstek přes rameno Labe v délce 24 m. Dále se, dle dokumentace, upraví úsek napojení stezky na most v místě západního břehu ramene Labe v délce 10 m. Celková délka stezky je tudíž 685 m.

Rada města s dotací samozřejmě souhlasí a doporučí zastupitelstvu přijmout tuto dotaci, což je však podmíněno oboustrannou smlouvou, která měla být připravena do data 10. 12. 2013 k podpisu. Byla tudíž podepsána ještě dříve, nežli zastupitelstvo dotaci, dle zákona, stačilo přijmout. Zajímalo by mě, co by rada města dělala, kdyby zastupitelstvo dotaci nepřijalo, i když to vůbec nepředpokládám. Jde mi o princip.

Ó, jakýže to paradox, zvolal by možná Karel Havlíček Borovský, kdyby žil v této absurdní době. V době na počátku třetího tisíciletí, kdy ve městě žijí lidé stále bez vodovodu a kanalizace a jezdí domů z práce po udusané hlíně, vozidly tak vytlučené, že by potřebovali buď tank, nebo přinejmenším SUV.

Dotace na výstavbu vodovodu a kanalizace a nových komunikací k mání nejsou, na to si, v rámci EU, nehrajeme ani my, zato na výstavbu 685 metrů asfaltové stezky a jednoho dřevěného můstku za osm milionů korun, na to peníze jsou. Osobně se domnívám, že takto nastavená dotační politika, kdy je povinná spoluúčast města téměř polovinou nesmyslně vysoké, a podle mne i předražené, ceny za pár metrů asfaltového chodníku, je postavena na hlavu.

Ano, je dost lidí, a na cyklostezce to bývá vidět, kteří ji hojně využívají, já osobně však dávám přednost jízdě na kole v tichu lesních velikánů po nádherných lesních stezkách, které nikdo nemusí stavět a utrácet miliony. A navíc, povětšinou tudy jezdím sám nebo s partnerkou, a to je paráda. Je však též pravda, že této pohody, nádhery a klidu, si můžeme užívat jenom tam, kde lesní stezky dosud neobjevili koňáci. Pak už se po nich jezdit nedá.

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.