Město očima nezávislého člověka

Nejedná se o nic jiného, nežli o špiclování lidí

06.03.2011 13:47

Sčítání lidí, domů a bytů se provádí každých deset let. Začala s tím kdysi už císařovna Marie Terezie. Jenomže to nebyla tak dokonalá evidence obyvatel, neexistovaly finanční úřady, neexistovalo elektronické propojení internetem.

Každý člověk, kromě některých bezdomovců, kteří nejsou přihlášeni ani na radnicích, má evidováno trvalé bydliště, nač je tedy vyplňovat znovu? Každý dům má u příslušného finančního úřadu údaje o přesné rozloze včetně velikosti jednotlivých místností a pater, nač je tedy vyplňovat znovu? Stejně tak finanční úřady přesně o každém vědí, kde je zaměstnán, či zda je v důchodu nebo bez práce, nač to znovu vyplňovat? Každý, kdo má internet, musí platit a je evidován, tak nač to vyplňovat znovu? A tak bych mohl pokračovat u každé položky uvedené v dotazníku.

Před deseti lety se podobný dotazník vyplňoval také a výsledek? Pro mne velice zajímavý, protože jsem ho předpokládal. Po nějakém čase od sčítání se zvedla daň z nemovitostí. Stát uznal, že se máme až moc dobře, i přes nesmyslné zdražování všeho, a tak zvedl daň. Co nás bude čekat nyní? Opět se zvedne daň z nemovitostí až na nějaká procenta s odhadní ceny? Dokonce se uvažovalo až o třiceti procentech ročně, jak to kdysi navrhovali šílenci z ČSSD? Nebo se ozve OSA či jiný vyděračský a naprosto zbytečný orgán a bude chtít paušálem platit za internet?

Co je státu do toho, kde se budu zdržovat 26. března o půlnoci?  To chce opět zavést povinné přihlašování při pobytu mimo trvalé bydliště delší nežli jeden den? To už tady bylo, za Hitlera, říkala mi to matka.

Cinkal jsem kdysi klíči jak zběsilý, řval hesla a byl šťastný. Doufal jsem, a byl jsem pevně přesvědčen, že konečně budu žít svobodně ve svobodném státě, že už před mým domem nebude postávat černé auto s podivnými lidmi a zapisovat si kdy jsem přišel a zase odešel a kdo za mnou přišel vyptávat se sousedů. Naštěstí mi to sousedi řekli. Byl jsem pevně přesvědčen, že špiclování, cenzuru a útlak mám nejen já, ale celý národ konečně za sebou. Mýlil jsem se, šeredně jsem se mýlil. Přestalo, alespoň o tom nic nevím, mé špiclování ze zaparkovaných aut, zato v zimě mrznu, protože plyn je nehorázně drahý a lituji, že jsem si ho nechal zavést bez možnosti přitápění například dřevem. Cenzura je sice zákonem zakázána, ale majitelé novin cenzurují a vyhazují všechny příspěvky, které by mohly poškodit jejich podnikatelské záměry. Kolikrát se například dočtete o nehorázných majetkových požadavcích sudetských Němců? Nic. Jistě, musíme si uvědomit, kdo je majitelem novin.

Sčítání považuji ze nehorázné špiclování lidí a pokuta, poměrně citelná pokuta, za nevyplnění a neodevzdání sčítacího archu, není nic jiného nežli totalitní nátlak omezující lidskou svobodu. A na stará kolena jsem tam, kde už jsem kdysi byl a už nikdy být nechtěl.  

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.