Město očima nezávislého člověka

Proč jsem hlasoval proti odvolání rady města

07.07.2011 12:01

Po rezignaci místostarosty Vávry na posledním zasedání zastupitelstva nastala situace, kdy se nekonečně dlouho v kuloárech dohadovala jména nového místostarosty a radního. Nejdříve byl koaličními zastupiteli, především z řad ODS vyloučen Stanislav Huml. Důvodem bylo to, že by jeho působení v parlamentu znemožňovalo dostatečné časové nasazení ve funkci místostarosty. Zastupitelům ODS přitom nevadilo, že by z této pozice mohl do města přinést, díky svým stykům, daleko více peněz než kterýkoliv jiný člen zastupitelstva. Poté se rozhodovalo o osobě zastupitele za TOP 09 generála Nekvasila. Apropó, byl jsem jím upozorněn, když jsem ho oslovil jeho generálskou hodností, že již není generálem. Podle mého názoru generálem je a vždy bude, vždyť za tuto hodnost přece bral odchodné z armády.

TOP 09 však zase vadila místostarostka Černá – Peterová a nastaly nechutné tahanice. Nakonec se ODS s TOP 09 a ČSSD asi přece nějak dohodly, u jednání jsem samozřejmě nebyl, a starosta dal návrh na odvolání vedení města a rady, aby si mohla domluvená většina dosadit své dohodnuté lidi. V té době už bylo na jednání jenom třináct zastupitelů a hlasování neprošlo. Díky Bohu! Též jsem hlasoval proti odvolání rady a vedení. Vedl mne k tomu jeden jediný důvod. Nechtěl jsem, stále nechci a chtít nikdy nebudu, aby o městě a lidech v něm žijících rozhodoval člověk, který byl na posledním zasedání zastupitelstva a Finančního výborů někdy koncem zimy, pak byl někde v Gruzii a přiletěl pouze proto, aby se ujal placené funkce ve vedení města. Jak sám generál Nekvasil prohlásil, žije zde ve městě již dvacet let. Ale žije tady opravdu? Nejezdil se sem zpočátku jenom vyspat, a to ještě občas? Pro mne je zcela nepřijatelné, aby se do vedení města dostal člověk, který se o město a dění kolem něj nikdy nezajímal a jsem skálopevně přesvědčen, že město a jeho problémy ani nezná.

To byl důvod, proč jsem nezvedl ruku pro odvolání.

Jsem přesvědčen, že kdyby se k Přenosilovi, Javůrkovi a Čierné - Peterové dostal opravdu městaznalý a odpovědný člověk, který by se nenechal zatáhnout do lobystické hry firem, mohlo by být ve městě lépe.

Navíc se stále, a to již od prvního zasedání zastupitelstva, domnívám, že naše město tři zástupce starosty opravdu nepotřebuje. Ale změnu mé síly opravdu nestačí.

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.