Město očima nezávislého člověka

Uzavírku Pražské prý nařídil nadřízený orgán

29.04.2014 10:35

Jak jsem čtenářům Brandýských novin slíbil, ptal jsem se na včerejším veřejném zasedání zastupitelstva vedení města na důvody uzavření Pražské ulice v době, kdy jsou, kvůli dlouhodobě plánované rekonstrukci, uzavřeny další tři městské ulice, a to Nádražní, Kralupská a Riegrova.

Místostarosta Nekvasil na mou otázku, kdo a proč nařídil uzavírku Pražské odpověděl, že uzavírku ulice Pražská nařídil nadřízený orgán kvůli probíhajícímu průzkumu a bezpečnosti chodců. Na můj doplňující dotaz, kdo konkrétně tuto nesmyslnou uzavírku nařídil, tvrdošíjně zopakoval: "Nadřízený orgán". A to bylo vše, víc jsem se ani já, ale ani další zastupitelé, kteří se tímto obrovským dopravním problémem na jednání zastupitelů zabývali, nedozvěděl.

Je sice pravdou, že ulice Pražská je krajskou komunikací a nepatří městu, ale domnívám se, že pokud by vedení města důrazně, velmi důrazně proti uzavírce v tuto dobu protestovalo, nemuselo by k ní nyní dojít. Jenomže jsme již často byli svědky toho, že město v podání tohoto vedení, nevyužívá všech možností, aby zvrátilo špatné rozhodnutí nadřízených orgánů, v tomto případě se jedná o odbor dopravy Středočeského kraje a poníženě sklopí uši a poslechne. A existuje ovšem i druhá alternativa, že se uzavírka Pražské vedení města docela hodí, protože je přece potřeba provést šetření k projektové dokumentaci rekonstrukce této ulice, která za pomocí dotace, by měla být realizována co nejdříve.

A nyní fakta. Jel jsem touto trasou včera, tedy v pondělí 28. 4. krátce po poledni, tudíž se nejednalo o špičku. Musel jsem použít ulici Průmyslovou, a tam to celkem šlo. I po sjezdu od kulaťáku byla doprava plynulá, pohříchu jenom k autoservisu. Tam se doprava "zašprcla". Opakuji, mimo špičku, mi cesta od autoservisu na světelnou křižovatku u Záložny trvala celých dvanáct minut. Vozy jedoucí z Tyršovy uklice stály v dlouhé koloně a čekaly na milosrdné řidiče, a to z obou směrů, kteří je pustili na Zápskou. Pokud by tak neučinili, auta by tam stála snad ještě dneska. Velký problém měl kloubový autobus, který se nemohl z Tyršovy ulice dostat, vozy jedoucí do centra města, musely couvnout, aby se vůbec vytočil.

A další problém. Na souvislou kolonu ve směru od kulaťáku ke světelné křižovatce ulic Zápská a Královická čekala past. Pomalu popojíždějící kolona vozidel se na červenou zastavila a tři vozy přede mnou zůstaly stát na kolejích. V obavách před eventuelním příjezdem vlaku se musely nacpat nejen do protisměru, ale i na prostor před hospodou "U Kulaté Báby". V opačném směru vznikaly problémy vždy, když řidič před Tyršovou zastavil, aby pustil auta. Kolona se zastavila a vozy odbočující vlevo z Královické na Zápskou zůstaly stát v křižovatce, takže po naskočení zelené vozy jedoucí do centra města nebo do Staré Boleslavi nemohly projet, čímž vznikal další chaos.

Tak toto byly mé vlastní zkušenosti s tím, jak to v Brandýse vypadalo v první den uzavírky Pražské ulice. To, jak to bude vypadat ve špičce, snad ani vědět nechci. Podle mého názoru se vedení města mělo tvrdě postavit proti rozhodnutí kraje uzavřít v době rekonstrukce dalších tří ulic s možností objezdu Pražské tuto ulici a poukazovat na obrovské dopravní problémy, které s uzavřením ulice nastanou. Věřím, že při rázném a tvrdém postoji, by se uzavírka Pražské mohla buď úplně zrušit a zavřít později nebo uzávěru maximálně omezit. Jak na zastupitelstvu sdělil starosta Přenosil, s uzavírkou Pražské se počítá minimálně do 15. května. 

Vladimír Kapal

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.