Město očima nezávislého člověka

Ve svém odhadu jsem se nemýlil. Že by pouhá náhoda?

02.01.2014 14:51

V době vánoční a novoroční jsem se nechtěl věnovat běžným záležitostem našeho života. Jedná se přece o dobu, kdy se lidé spíše zajímají o vánoční dárky, o radost z nich a poté, co si je týden užijí, věnují se raději oslavám příchodu dalšího roku. Proto jsem, a to zcela záměrně a plánovaně, nepsal o problémech, které tíží nejen mne, ale i mnoho lidí ve městě. Teď je však po svátcích a začaly všední dny a já se k problémům opět vracím.

Psal jsem před Vánoci o schválení radou města výstavbu další části cyklostezky na Ostrůvku v Brandýse, ale i o tom, že rada města oslovila v poptávkovém řízení tři firmy, aby poslaly své cenové nabídky. Již tehdy jsem napsal odhad, aniž bych výsledky výběrového řízení v té době ještě znal, že tuto zakázku dostane firma Stavokomplet, protože zcela jistě zašle nejnižší nabídku. Nemýlil jsem se. Tato společnost opravdu zaslala o pár tisícovek nižší nabídku nežli ostatní firmy a zakázku dostala.

Pojďme si připomenout, o co tehdy šlo. Jednalo se o úsek cyklostezky od přemostění sportovního kanálu až po přečerpávací stanici kanalizace pod Labem do ČOV. Celková délka trasy činí 240 m a plocha je 718 m2. Bude se jednat o tři metry širokou stezku s asfaltovým povrchem. Cena, kterou Stavokomplet zvítězil, přesně dle mého odhadu, byla 2.033.086 Kč s DPH. A nyní posuďte sami, druhá firma v pořadí byla společnost Stavby Dlouhý s nabízenou cenou 2.074.377 Kč, opět je to cena s DPH. Třetí firma, Risl s.r.o. nabídla cenu 2.095.545 Kč s DPH.

Zajímavým zjištěním je, že Stavokomplet budoval naprosto všechny úseky cyklostezek, které se na území města budovaly. Ani v jednom případě budování různých úseků cyklostezek nenabídla žádná jiná firma nejnižší cenu, vždy to byl jen Stavokomplet. Je to normální?

Nejsem příznivcem výstavby cyklostezek za pomoci evropských dotací. Nikoliv, že bych byl proti cyklistům, to v žádném případě, ale proto, že veškeré akce z evropských dotací jsou dle mého názoru několikanásobně předražené. Například tento zatím poslední úsek. Bude dlouhý cca 240 m a celková plocha asfaltu bude činit 718 m2. To znamená, že jeden metr čtvereční asfaltu bude stát 2.831,60 Kč. A to se mi zdá až příliš drahé, když si uvědomíme, že podloží pod asfaltem nebude nijak masivní, což jsme mohli zjistit při sesunu cyklostezky před mostem, byť voda až na cyklostezku nevystoupila.

 

 

Zpět

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.